Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

ZAMAN YÖNETİMİ

Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 23, 67 - 71, 10.01.2005

Öz

Bir yöneticinin kaynaklan arasında en değerlisi, yöneticinin zamanıdır; zaman yitirildiğinde geriye dönüşü hiçbir şekilde mümkün olmayan bir kayııaktir. Zamanın kontrolü, aslında kendi kendimizin kontrolüdür. Etkin bir yönetici gün boyunca işinde kendisini meşgul eden aktivitelerin kaydını tutarak zamanını kontrol etmeyi bilen yöneticidir. Yönetici zamanını kontrol sürecinde işte enerji dolu olduğu ve etkin tempoyu yakaladığı zaman diliminin, amaçlara ulaştıracak aktivitelerle geçmesini sağlamalı, bu arada önemsiz aktivitelerle bölünmemeye özen göstermelidir. İş ortamının düzenli olması da zamanın etkin kullanımına yardımcı olur. Zamanın etkin kullanımında işgörenlere yetki devrinde bulunulması ve inisiyatif kullanmak üzere güçlendirilmeleri de yöneticinin gündemindeki işlerin tamamlanması ve çalışanların işte geliştirilmeleri açısından yararlı olur.

Kaynakça

  • [1] Lundberg, D.E., & Armatas, J.P. (1980). The Management of People in Hotels, Restaurants and Clubs. 4.Baskı, Dubuque: Wm. C. Bıown Company Publishers.
  • [2] Cook, C.W, Hunsaker, P.L., & Coffey, R.E. (1997). Management and Organizational Behavior. 2.Baskı. Chicago: Irwin.
  • [3] Whetten, D., Cameron, K„ & Woods, M. (2000). Developing Management Skills for Europe. 2.Baskl, London: Prentice Hail.
  • [4] Covey, S. (1990). The 7 Habits of Highly Effective People. New York: Simon & Schuster.
  • [5] Wetmore, D.E. Time Management Facts and Figures. www.balancetime.cora.
  • [6] Go, F.M., Monachello, M.L., & Braun, T. (1996). Human Resource Management in the Hospitality Industry. New York: John Wiley and Sons, Inc.
Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 23, 67 - 71, 10.01.2005

Öz

Kaynakça

  • [1] Lundberg, D.E., & Armatas, J.P. (1980). The Management of People in Hotels, Restaurants and Clubs. 4.Baskı, Dubuque: Wm. C. Bıown Company Publishers.
  • [2] Cook, C.W, Hunsaker, P.L., & Coffey, R.E. (1997). Management and Organizational Behavior. 2.Baskı. Chicago: Irwin.
  • [3] Whetten, D., Cameron, K„ & Woods, M. (2000). Developing Management Skills for Europe. 2.Baskl, London: Prentice Hail.
  • [4] Covey, S. (1990). The 7 Habits of Highly Effective People. New York: Simon & Schuster.
  • [5] Wetmore, D.E. Time Management Facts and Figures. www.balancetime.cora.
  • [6] Go, F.M., Monachello, M.L., & Braun, T. (1996). Human Resource Management in the Hospitality Industry. New York: John Wiley and Sons, Inc.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Bahar Taner Bahar Taner

Yayımlanma Tarihi 10 Ocak 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Bahar Taner, B. T. (2005). ZAMAN YÖNETİMİ. Öneri Dergisi, 6(23), 67-71.

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377