In this study, it was aimed to investigate the
anger-anger expression patterns and aggression levels of sports high school and
sports science faculty students. 113 Sports High School and 146 Sports Science
Faculty students were included in the study. Buss-Perry Aggression
Questionnaire and the Trait Anger and Anger Expression Scale were applied to
the students. T-test was used in statistical procedures. There was a
significant difference (p<0.05) between the anger status and the anger
control styles (p>0.05). There was a significant difference between high
anger and anger expressions (except anger inside) (p<0.05, p<0.001).
There was a significant difference in physical aggression and hostility
sub-dimension according to gender (p<0.05). There was no significant
difference in anger and verbal aggression sub-dimension and total aggression by
gender (p>0.05). There was a significant difference between physical
aggression and anger subscale and total aggression among sports high school and
sports faculty students (p<0.05 and p<0.001). There were positive
correlations between anger and aggression scales and total scores except anger
control. There were negative correlations with anger control (p<0.05 and
p<0.001). Conclusion: It can be said that men's anger level is higher than
women. Men were able to express their anger more easily than women. Sports
faculty students can express their anger more easily than sports high school
students. Sports high school students were better able to control their anger
than university students. Also, there was a difference in physical aggression
and hostility according to gender. Aggression levels of university students are
higher than sports high school students. Training and seminars to control anger
and reduce aggression should be included.
Bu çalışmada spor
lisesi ve spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin sürekli öfke-öfke ifade
şekilleri ve saldırganlık düzeylerinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmaya
113 Spor Lisesi ve 146 Spor Bilimleri Fakültesi öğrencisi dahil edilmiştir.
Öğrencilere Buss-Perry Saldırganlık Anketi ve Sürekli Öfke ve öfke ifade Ölçeği
uygulanmıştır. İstatistiksel işlemlerde t-testi kullanılmıştır. Cinsiyete göre
sürekli öfke durumunda ve öfke dışta anlamlı farklılık varken (p<0,05) ve
öfke içte ve öfke kontrol şekilleri arasında anlamlı bir farklılık
bulunmamıştır (p>0,05). Lise ve Üniversite öğrencisi olma durumuna göre
sürekli öfke ve öfke ifade şekilleri arasında (öfke içte hariç) anlamlı bir
farklılık bulunmuştur (p<0,05, p<0,001). Cinsiyete göre fiziksel
saldırganlık ve düşmanlık alt boyutunda anlamlı bir farklılık bulunmuştur
(p<0,05). Öfke ve sözel saldırganlık alt boyutunda ve toplam saldırganlıkta
cinsiyete göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (p>0,05). Spor lisesi ve
spor bilimleri fakültesi öğrencilerinde fiziksel saldırganlık ve öfke alt
boyutu ile toplam saldırganlıkta anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<0,05
ve p<0,001). Öfke ve saldırganlık ölçekleri alt ölçekler ve toplam puanlar
arasında öfke kontrolü hariç pozitif korelasyonlar bulunmuştur. Öfke kontrolü
ile ise negatif korelasyonlar bulunmuştur (p<0,05 ve p<0,001). Erkeklerin
sürekli öfke düzeyinin kadınlardan daha yüksek olduğu söylenebilir. Erkekler
kadınlara göre öfkelerini daha kolayca ifade edebilmişlerdir. Spor bilimleri
fakültesi öğrencileri spor lisesi öğrencilerine göre öfkelerini daha kolay dışa
yansıtabilmektedirler. Spor lisesi öğrencileri üniversite öğrencilerine göre
öfkelerini daha iyi kontrol edebilmişlerdir. Yine cinsiyete göre fiziksel
saldırganlık ve düşmanlık boyutlarında farklılık bulunmuştur. Spor lisesi öğrencilerine
göre üniversite öğrencileri saldırganlık düzeyleri daha yüksektir. Öfkeyi
kontrol etme ve saldırganlık düzeylerini düşürücü eğitim ve seminerlere yer
verilmelidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 14 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 20 |