Bu araştırmada, yiyecek
ve içecek hizmeti sunan birimlerin işgörenleri perspektifinden iş motivasyonun
ve yiyecek-içecek hizmetlerinde hijyen davranışı sergilenmesine etkisi üzerine bir
anlayış geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda turizm işletme
belgeli yiyecek ve içecek hizmet birimlerinde çalışan 250 işgörenden anket
tekniği kapsamında veri toplanmıştır. Verilerinin analizi kapsamında yiyecek ve
içecek hizmeti sunan işgörenlerin iş motivasyonları; yönetici yaklaşımı, iş
güvenliği, iş ortamı ve kendini gerçekleştirme ve hijyen davranışları; gönüllü
hijyen davranışı, hijyen bilgisi, zorunlu hijyen davranışı ve hijyen düşüncesi olarak
belirlenmiştir. İş motivasyonu ile hijyen davranışı sergileme arasında orta
düzeyde (r=0,551) olmak üzere pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu tespit
edilmiştir.
Yiyecek ve içecek işletmeleri işgören motivasyon iş motivasyonu hijyen hijyen davranışı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 2 |