Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ANTALYA BÖLGESİNDE OTEL ODA FİYATLARININ TAHMİNİ

Yıl 2018, Cilt: 15 Sayı: 3, 703 - 716, 10.12.2018
https://doi.org/10.24010/soid.460062

Öz



Bu çalışmanın
amacı 5 yıldızlı otel ve tatil köylerinin otel oda fiyatlarını etkileyen
değişkenlerin etkisini belirlemektir.   Çalışmada
kullanılan veriler Antalya bölgesinde bulunan 230 adet 5 yıldızlı otel ve tatil
köyleri için derlenmiştir. Bu veriler hedonik fiyat modeli ile analiz
edilmiştir. Analiz sonucu anlamlı çıkan değişkenler adımsal regresyon ile
tahmin edilmiştir. Adımsal regresyon sonuçlarına göre zincir otel, müşteri
puanları, sertifika sayısı, denize sıfır olması, oda sayısı ulaşım araçlarına
uzaklık, merkeze uzaklık ve otelin yaşı otel oda fiyatlarını istatistiksel
olarak anlamlı etkilemektedir. Ayrıca standartlaştırılmış katsayılar analizine
göre müşteri puanları ve oda sayısı otel oda fiyatlarını diğer değişkenlerden
daha fazla etkilemektedir.



Kaynakça

  • Agmapisarn, C. (2014), “A Hedonic Pricing Analysis of Hotel Room Rates in Bangkok”, ABAC Journal, 34(2), ss. 1-17.Andersson, D. E. (2010), “Hotel Attributes and Hedonic Prices: An Analysis of Internet-Based Transactions in Singapore’s Market for Hotel Rooms”, The Annals of Regional Science, 44(2), ss. 229-240.Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (2015), Rakamlarla Antalya Ekonomisi, ATSO yayını. Arbel, A. ve Pizam, A. (1977), “Some Determinants of Urban Hotel Location: The Tourists’ Inclinations”, Journal of Travel Research, 15(3), ss.18-22Buiga, A., Stegerean, R., Chiş, A. ve Lazăr, D. (2017), “Pricing of The Tourism Product: A Tool for Entrepreneurs to Adapt to a Flexible Market”, Ekonomie a Management, 20(1), ss.172-186.Chen, C. ve Rothschild, R. (2010), “An Application of Hedonic Pricing Analysis to The Case of hotel Rooms in Taipei”, Tourism Economics, 16(3), ss. 685-694.Goldberg, S. M., Green, P. E. ve Wind, Y. (2017), “Conjoint Analysis of Price Premiums for Hotel Amenities”, The Journal of Business, 57(1), ss. 111-132.Işık, S. ve Üstündağ, H. (2017), ”Turizm Sektöründe Fiyat Politikası ve Sürdürülebilirliği: Antalya Örneği”, 23-25 Kasım 2017, 1st International Sustainable Tourism Congress, Kastomonu.Kefela, M. S. (2014), Determinants of Hotel Room Rates in Stockholm: A Hedonic Pricing Approach, Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi, Södertörn University, Institution of Social Sciences, İsveç.Kördiş, G. (2013), Antalya’da Konut Fiyatlarını Etkileyen Faktörler: Hedonik Yaklaşım, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya. Lancaster, K. J. (1966) , "A New Approach to Consumer Theory", Journal of Political Economy, 74(2), ss.132-156.Monty, B.ve Skidmore, M. (2003), “Hedonic Pricing and Willingness to Pay for Bed and Breakfast Amenities in Southeast Wisconsin”, Journal of Travel Research, 42(2), ss.195-199.
  • Ollero, J. L. S., Pozo, A. G. ve Mera, A. M. (2014). “How Does Respect For the Environment Affect Final Prices in The Hospitality Sector? A Hedonic Pricing Approach,”, Cornell Hospitality Quarterly, 55(1), ss.31-39.Paschalis, A. ve Ioanna, A. (2017), “The Contribution of View to the Price of Tourist Accommodation: A Hedonic Pricing Model” , Cities and Regions in a Changing Europe: Challenges and Prospects, Panteion University, Athens, Greece. Pawlicz, A. ve Napierala, T. (2017), “The Determinants of Hotel Room Rates: an Analysis of the Hotel Industry in Warsaw, Poland”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 29(1), ss.571-588.Rosen, S. (1974), “Hedonic Prices and Implicit Markets: Product Differentiation in Pure Competition”, The Journal of Political Economy, 82(1), ss.34–55.Schamel, G. (2012) “Weekend vs. Midweek Stays: Modelling Hotel Room Rates in a Small Market”, International Journal of Hospitality Management, 31(4), ss. 1113-1118.Soler, İ. P. ve Gémar, G. (2017), “Impact of the April Fair on Seville Hotel Room Prices: Measurement Through a Hedonic Approach”, Tourism & Management Studies, 13 (2), ss.7-12. Üstündağ, H. (2018), Antalya Bölgesinde Otel Oda Fiyatlarını Etkileyen Faktörler: Hedonik Yaklaşım, Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya. Yalçın, F.(2016), Antalya İli Otellerinin Konaklama Fiyatlarını Etkileyen Faktörlerin Mekânsal Analiz, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.Zhang, H., Zhang, J., Lu, S., Cheng, S. ve Zhang, J. (2011),” Modeling Hotel Room Price with Geographically Weighted Regression”, International Journal of Hospitality Management, 30(4), ss.1036-1043.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hatice Üstündağ 0000-0002-7429-5521

Sayım Işık 0000-0002-2708-0253

Yayımlanma Tarihi 10 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Üstündağ, H., & Işık, S. (2018). ANTALYA BÖLGESİNDE OTEL ODA FİYATLARININ TAHMİNİ. Seyahat Ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(3), 703-716. https://doi.org/10.24010/soid.460062

Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel and Hotel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
26935
Dergimiz EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim,  DRJI, Research Bible, SOBİAD ve ASOS tarafından indekslenmektedir.