Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ERASMUS PROGRAMI ÖĞRENCİ ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ’NİN PROJE PLANLAMA TEKNİKLERİ İLE ANALİZİ

Yıl 2011, Sayı: 1, 1 - 12, 30.05.2011

Öz

Hayat boyu öğrenme programı kapsamında yer alan Erasmus Programı Avrupa ülkelerindeki üniversiteler arasındaki öğrenci ve öğretim elemanı değişimi ile Avrupa’da yüksek öğretimin kalitesini artırmayı amaçlamaktadır. Türkiye’de 2004 yılından itibaren öğrenciler her yıl artan sayıyla Erasmus Programı ile yurt dışına gitmektedirler. Bu çalışmada, her öğrencinin yükseköğrenim hayatı boyunca bir kez yararlanabileceği Erasmus Programı, öğrenci açısından proje olarak ele alınmıştır. Çalışmaya iş kırılım yapısının çıkartılmasıyla başlanmış ve her bir etkinliğin süreleri belirlenmiştir. Proje planlama tekniklerinden olan Ok Diyagramı, Kritik Yol Metodu ve Gantt Şeması ile dar boğaz yaratan etkinlikler bulunmuştur. Önerilen iyileştirme çalışmaları sonucunda projenin tamamlanma süresinde azalma olacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • [1]Ftizsimmons, J. A. (2004), ‘Service Management’, 4. Ed., MbGraw-Hill, 383-419.
  • [2]Wysocki, R. K., McGray, R.(2003), ‘Effective Project Management’, 3. Ed., Wiley Publishing, 75- 142.
  • [3]Doğan, Ö. İ., Güler, M. E. (2006), ‘Proje Yönetimi: Araştırma ve Geliştirme Projelerinin Başarısına Etki Eden Kritik Faktörler’, Fakülteler Kitapevi, İzmir, 25-77.
  • [4]Thomserr, M. C.(1996), ‘Proje Yönetimi’, Epsilon Yayıncılık Hiz. Tic. San. Ltd. Şti., 77-124.
  • [5]İnternet: Turan, A. P. (1998), ‘Proje Yönetimi’, www.kirsalcevre.org.tr.
  • [6]Reid, D. R., Sanders, N. R. (2002), ‘Operations Management’ , 1. Ed., John Wiley & Sons Inc., Newyork, 520.
  • [7]Heizer, J., Render, B. (1993), ‘Production and Operations Management’, 3. Ed., Allyn and Bacon, 687.
  • [8]Maylor, H. (2003), ‘Project Management’, 3. Ed., Prentice Hall, 4.
  • [9]İnternet: Ulusal Ajans (2010), www.ua.gov.tr, www.uib.anadolu.edu.tr.
  • [10]Yağcı, E., Ekinci, E., Burgaz, B., Kelecioğlu, H., Ergene, T. (2007), ‘Yurt dışına giden hacettepe üniversitesi öğrencilerinin memnuniyet düzeyleri’, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 229-239.
  • [11]Stevenson, W., J. (2005), ‘Operations Management’, 5. Ed., McGraw-Hill, Boston.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İnsan Kaynakları ve Endüstriyel İlişkiler (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gülçin Dinç Yalçın

Nil Aras

Yayımlanma Tarihi 30 Mayıs 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dinç Yalçın, G., & Aras, N. (2011). ERASMUS PROGRAMI ÖĞRENCİ ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ’NİN PROJE PLANLAMA TEKNİKLERİ İLE ANALİZİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Ve Teknik Araştırmalar Dergisi(1), 1-12.

 Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.