Bu araştırmada okul öncesi öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir çalışma olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılında Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi'ne kayıtlı okul öncesi öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmaya toplam 188 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmanın verilerini toplamak için Özata Yücel ve Özkan (2014) tarafından oluşturulan “Çevresel Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler, T-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak analiz edildi. Veri analizinde anlamlılık düzeyi p<.05 olarak kabul edilmiştir. Öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının cinsiyetlerine, 'fen ve doğa etkinlikleri hazırlama' ve 'çevre eğitimi' derslerini alma durumlarına, sosyal medyadan çevre ile ilgili konuları takip etme durumlarına, 'Yaşam Standartlarından Ödün Vermek' ve 'Kalkınma Doğal Kaynakları Koruyarak Mümkün' fikirlerine sahip olma durumları göre ölçeğin çeşitli boyutlarında anlamlı düzeyde farklılaştığı ortaya çıkmıştır. Öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının genel not ortalamalarına ve okul öncesi eğitim alma durumlarına göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı tespit edilmiştir.
In this research, it was aimed to examine the attitudes of pre-school teacher candidates towards environment in terms of various variables. The research was carried out as a descriptive study in a survey model. The research's study group consists of pre-school teacher candidates enrolled in the 2020-2021 academic year at Kastamonu University's Faculty of Education. The research included a total of 188 teacher candidates. ‘The Environmental Attitude Scale’, established by Özata Yücel and Özkan (2014), was used to collect data for the study. The data was analyzed using the T-test and one-way analysis of variance (ANOVA). The level of significance in the data analysis was accepted as p<.05. It has been revealed that the attitudes of the teacher candidates towards the environment differ significantly in various dimensions of the scale according to their gender, their status of taking 'preparing science and nature activities' and 'environmental education' courses, their status of following environmental issues on social media, and their status of having idea of ‘Sacrificing Living Standards’ and ‘Development is Possible by Conserving Natural Resources’. It was determined that the attitudes of the teacher candidates towards the environment did not differ significantly according to their GPA and status of taking pre-school education.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 15 |