Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TASARIM EĞİTİMİNDE ALTERNATİF MEKÂN OLARAK SOSYAL MEDYA

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 2, 166 - 177, 01.04.2018

Öz






Bu çalışmada, her geçen gün kullanımı yaygınlaşan sosyal medyanın
oluşturduğu sanal mekânlar, sağladıkları getiriler ve eksilttikleri değerler
bakımından, eğitim yapıları içerisinde yer alan gerçek (fiziksel) mekânlarla
karşılaştırılmış; birbirlerinin ikamesi olup olmadıkları, okul aidiyeti
üzerinde farklı etkiler yaratıp yaratmadıkları araştırılmıştır. Çalışma, olasılıksız
örnekleme yöntemlerinden kotalı örnekleme ile belirlenen 159 öğrenci üzerinde
yapılan bir anket ile desteklenmiştir. Bu anket yardımıyla eğitimde sanal
mekânların kullanımının fiziksel mekân kısıtları ile ne derecede ilişkili olduğu,
sanal mekân kullanımının fiziksel mekân kullanım miktarına etkisinin olup
olmadığı, öğrencilerin birçok bilgiye sosyal medya üzerinde erişmesinin okul
fiziksel alanında geçirilen süreyi ne şekilde etkilediği, sosyal medya
araçlarına atfedilen işlevlerin çeşitli fiziksel mekân çözümlemeleri ile ikame
edilip edilemeyeceği, fiziksel mekân kullanımının okul aidiyeti duygusuna nasıl
etki ettiği gibi sorulara yanıt alınmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda, sosyal
medya ve dolayısıyla sanal mekân kullanımının, gerçek mekân kullanımının yerine
geçmeyeceği; ancak, fiziksel mekânın yetersiz kaldığı ve/veya zaman veyahut
benzer kısıtlar nedeniyle ulaşılabilir olmadığı durumlarda tamamlayıcı
nitelikte kullanılabileceği görüşü ön plana çıkmıştır. Bu nedenle, sosyal medya
kullanımının, fiziksel mekâna her alanda –özellikle tasarım eğitimi gibi
alanlarda- alternatif olamayacağı sonucuna varılmış; ancak tamamlayıcı
nitelikte kullanılmasının da pek çok fayda sağlayabileceği öngörülmüştür.

Kaynakça

  • Abe, P., ve Jordan, N., (2013). “Integrating Social Media Into The Classroom Curriculum”, About Campus, s. 16-20. Arklan, Ü., ve Akdağ, M., (2016). “Gündelik Yaşamın Sosyal Medyası, Sosyal Medyanın Gündelik Yaşamı: İlişkisel Ve Etkileşimsel Perspektiften Uygulamalı Bir Çalışma”, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, C 7, S 16, s.16-34. Benedikt, M. (1991). "Cyberspace: First Steps", Cambridge: MIT Press. Bharucha, J., (2017). "Exploring Education-Related Use of Social Media: Business Students Perspectives in a Changing India", Emerald Insight, 60(2), s. 198-212. Boyacıoğlu Dündar, B., Erdoğdu Erkarslan, Ö., ve Erenoğlu, T., (2015). "Mimarlık ve Medya, Küresel Mimarlık Pazarında Yeni Bir Araç Olarak Dijital Medya", http://www.mimarlikdergisi.com/index.cfm?sayfa=mimarlik&DergiSayi=398&RecID=3711. Erişim Tarihi: 15.10.2017 Göker, G. (2015). "İletişimin Mcdonaldlaşması: Sosyal Medya Üzerine Bir İnceleme", Turkish Studies- International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume, 10/2, s. 389-410. Ha, L., Joa, C., Gabay, I., ve Kim, K., (2018). "Does College Students' Social Media Use Affect School e-mail Avoidance and Campus Involvment", Emerald Insight, 28(1), s. 213-231. Harvey, D. (2014). "Postmodernliğin Durumu", İstanbul: Metis Yayınları. Hasol, D. (1979). "Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü", İstanbul: YEM Yayınları. Kaplan, A., ve Haenlein, M., (2010). "Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media", Business Horizons, 53, s. 59-68. Karaaslan, İ.A., ve Budak, L., (2012). "Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Özelliklerini Kullanımlarının ve Gündelik İletişimlerine Etkisinin Araştırılması", Journal of Yasar University, 26 (7), s. 4548 - 4525. Karagülle, A. E., ve Çaycı, B., (2014). "Ağ Toplumunda Sosyalleşme ve Yabancılaşma", The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 4(1). s. 1-9. Norberg-Schulz, C. (1980). "Genuis Loci: Towards a phenomenology of architecture", Academy Editions. Oktavia, T., Wamars, H., ve Adi, S., (2017). "Integration Model of Knowledge Management and Social Media for Higher Education", Telkomnika, 15(2), s. 678-685. Ötkünç, A. (2005). "Transit Olarak Kullanılan Mekanlar/ Modern Mimaride ''Yersizleşen'' Mekanların Değerlendirilmesi", Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. s. 199. Öz, N. (2007). "Mimarlıkta Hakikinin Sanallaşması ve Sanalın Hakikileşmesi", Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. s. 3. Öztürk, M., ve Talas, M., (2015). "Sosyal Medya ve Eğitim Etkileşimi", Journal of World of Turks, 7(1), s. 101-120. Rueda, L., Benitez, J., ve Braojos, J., (2017). "From Traditional Education Technologies to Student Satisfaction in Management Education: A Theory of The Role of Social Media Applications", Information & Management, 54, s. 1059-1071. Selwyn, N., (2012). "Social Media in Higher Education", The Europa World of Learning, s. 1-9. Solmaz, B., Tekin, G., Herzem z. & Demir, M. (2013). "İnternet Ve Sosyal Medya Kullanımı Üzerine Bir Uygulama", Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, C 7, S 4, s 23-32. Toğay, A., Akdur, T. E., Yetişken, İ. C. & Bilici, A. (2013). "Eğitim Süreçlerinde Sosyal Ağların Kullanımı: Bir MYO Deneyimi", XIV. Akademik Bilişim Konferansı. Vural, Z.B.A., & Bat, M. (2010). "Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma", Journal of Yasar University, 20 (5), s. 3348‐3382.
Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 2, 166 - 177, 01.04.2018

Öz

Kaynakça

  • Abe, P., ve Jordan, N., (2013). “Integrating Social Media Into The Classroom Curriculum”, About Campus, s. 16-20. Arklan, Ü., ve Akdağ, M., (2016). “Gündelik Yaşamın Sosyal Medyası, Sosyal Medyanın Gündelik Yaşamı: İlişkisel Ve Etkileşimsel Perspektiften Uygulamalı Bir Çalışma”, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, C 7, S 16, s.16-34. Benedikt, M. (1991). "Cyberspace: First Steps", Cambridge: MIT Press. Bharucha, J., (2017). "Exploring Education-Related Use of Social Media: Business Students Perspectives in a Changing India", Emerald Insight, 60(2), s. 198-212. Boyacıoğlu Dündar, B., Erdoğdu Erkarslan, Ö., ve Erenoğlu, T., (2015). "Mimarlık ve Medya, Küresel Mimarlık Pazarında Yeni Bir Araç Olarak Dijital Medya", http://www.mimarlikdergisi.com/index.cfm?sayfa=mimarlik&DergiSayi=398&RecID=3711. Erişim Tarihi: 15.10.2017 Göker, G. (2015). "İletişimin Mcdonaldlaşması: Sosyal Medya Üzerine Bir İnceleme", Turkish Studies- International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume, 10/2, s. 389-410. Ha, L., Joa, C., Gabay, I., ve Kim, K., (2018). "Does College Students' Social Media Use Affect School e-mail Avoidance and Campus Involvment", Emerald Insight, 28(1), s. 213-231. Harvey, D. (2014). "Postmodernliğin Durumu", İstanbul: Metis Yayınları. Hasol, D. (1979). "Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü", İstanbul: YEM Yayınları. Kaplan, A., ve Haenlein, M., (2010). "Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media", Business Horizons, 53, s. 59-68. Karaaslan, İ.A., ve Budak, L., (2012). "Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Özelliklerini Kullanımlarının ve Gündelik İletişimlerine Etkisinin Araştırılması", Journal of Yasar University, 26 (7), s. 4548 - 4525. Karagülle, A. E., ve Çaycı, B., (2014). "Ağ Toplumunda Sosyalleşme ve Yabancılaşma", The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 4(1). s. 1-9. Norberg-Schulz, C. (1980). "Genuis Loci: Towards a phenomenology of architecture", Academy Editions. Oktavia, T., Wamars, H., ve Adi, S., (2017). "Integration Model of Knowledge Management and Social Media for Higher Education", Telkomnika, 15(2), s. 678-685. Ötkünç, A. (2005). "Transit Olarak Kullanılan Mekanlar/ Modern Mimaride ''Yersizleşen'' Mekanların Değerlendirilmesi", Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. s. 199. Öz, N. (2007). "Mimarlıkta Hakikinin Sanallaşması ve Sanalın Hakikileşmesi", Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. s. 3. Öztürk, M., ve Talas, M., (2015). "Sosyal Medya ve Eğitim Etkileşimi", Journal of World of Turks, 7(1), s. 101-120. Rueda, L., Benitez, J., ve Braojos, J., (2017). "From Traditional Education Technologies to Student Satisfaction in Management Education: A Theory of The Role of Social Media Applications", Information & Management, 54, s. 1059-1071. Selwyn, N., (2012). "Social Media in Higher Education", The Europa World of Learning, s. 1-9. Solmaz, B., Tekin, G., Herzem z. & Demir, M. (2013). "İnternet Ve Sosyal Medya Kullanımı Üzerine Bir Uygulama", Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, C 7, S 4, s 23-32. Toğay, A., Akdur, T. E., Yetişken, İ. C. & Bilici, A. (2013). "Eğitim Süreçlerinde Sosyal Ağların Kullanımı: Bir MYO Deneyimi", XIV. Akademik Bilişim Konferansı. Vural, Z.B.A., & Bat, M. (2010). "Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma", Journal of Yasar University, 20 (5), s. 3348‐3382.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Büşra Gürdağ 0000-0002-2748-5568

Kübra Kayaduran Akkavak Bu kişi benim 0000-0003-3700-3304

Gülçin Cankız Elibol 0000-0002-6529-2855

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2018
Gönderilme Tarihi 2 Mart 2018
Kabul Tarihi 21 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gürdağ, B., Akkavak, K. K., & Elibol, G. C. (2018). TASARIM EĞİTİMİNDE ALTERNATİF MEKÂN OLARAK SOSYAL MEDYA. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 8(2), 166-177.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png