Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye Ekonomisinde Lojistik

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 2, 65 - 74, 15.02.2020

Öz

Lojistik, tarihi gelişimine bakıldığında sanayi
devrimi ve küreselleşme olgusu ortaya atılana kadar askeri alanda kısıtlı
kalmıştı. Sanayi Devrimi’nden sonra lojistik evrim geçirmiştir. Dünyanın tek
bir ekonomi haline geldiği küreselleşmeyle birlikte lojistik olgusu git gide
büyüyerek koca bir sektör haline gelmiştir. Teknolojinin, ticaretin ve
iletişimin gelişmesiyle birlikte lojistik sektörü de zorlu rekabet ortamı
içerisinde kalmıştır. Sektör, gerek ulusal gerekse uluslararası ekonomilerde
oldukça geniş bir alana hitap etmektedir. Türkiye jeopolitik konumu itibariyle
lojistik sektöründe önemli bir rol oynayan ülkelerin başında gelmektedir. Asya,
Avrupa ve Ortadoğu’nun geçiş koridorunda yer alan Türkiye,  lojistik sektöründe ayrıca oldukça avantajlı
bir ülke konumundadır. Çalışma da Türkiye’nin Kara, hava, demir ve denizyolu
taşımacılık sektöründeki mevcut durumuna ek olarak boru hattı taşımacılığındaki
konumu incelenerek bilgi aktarılmıştır. Ayrıca Türkiye’de uygulanan lojistik
sektörü için eleştirel yaklaşımla sektörün gelişimi için atılması gereken
adımlar anlatılacaktır. 

Kaynakça

  • Akbulut, D. (2016). Türkiye’de karayoluyla yapılan kargo taşımacılığının yapısı ve sektörel değerlendirmeler. Ulaştırma ve Haberleşme Uzmanlığı Tezi, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı.Council of Supply Chine Management Professionals,(2017),Erişim Tarihi: 30.12.2016 http://cscmp.org/imis0/CSCMP/Footer/Who_We_Are.aspxDENİZ, T. (2016). Türkiye’de Ulaşım Sektöründe Yaşanan Değişimler Ve Mevcut Durum. Doğu Coğrafya Dergisi, 21(36), 135-156.Gülen, K. G. (2011). Lojistik sektöründe durum analizi ve rekabetçi stratejiler. İstanbul Ticaret Odası.İKV (2011c), İktisadi Kalkınma Vakfı, “Mali Yardımın Sektörel Dağılımı”, Erişim tarihi: 07/01/2017, http://www.ikv.org.tr/images/upload/data/files/tablo-2__2_.pdfİKV (2014), İktisadi Kalkınma Vakfı, “Katılım Müzakereleri”, http://www.ikv.org.tr/icerik. asp?konu=abmuktesebati&baslik=AB Müktesebatı Koban, E., & Yıldırır, H. K. (2011). Dış ticarette lojistik. Ekin Basım Yayın Dağıtım.Lojistik Sektör Raporu 2013. İstanbul: MÜSİAD Araştırma Raporları, 87.Milli Eğitim Bakanlığı, (2011). Ulaştırma Hizmetleri Demiryolu Taşımacılığı, Ankara.T.C. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı (2016). Ulaşan ve Erişen Türkiye 2016 Havacılık ve Uzay Teknolojileri 285-360, Ankara.TOBB Ekonomik Rapor, (2012) “68. Genel Kurul raporu”, Ankara. http://www.tobb.org. tr/Documents/yayinlar/68GK/ekonomikRapor2013%20-%20Kopya.pdf. TOBB Ekonomik Rapor, (2014). Ankara. TÜİK, (2014) Türkiye İstatistik Kurumu Web Sayfası, Erişim Tarihi: 3 Mart 2014, http:// www.tuik.gov.tr/Türkiye Cumhuriyeti Kalkınma Bakanlığı, (2016). Onuncu Kalkınma Planı, Ankara. Türkiye Lojistik Kataloğu (2011), UTIKAD 25. Yıl sayısı, AnkaraUlaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, (2012), Deniz Ticareti İstatistikleri, Erişim Tarihi: 07.01.2016, www.denizticareti.gov.tr
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İbrahim Halil Oğuz

Demet Oğuz

Yayımlanma Tarihi 15 Şubat 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Oğuz, İ. H., & Oğuz, D. (2020). Türkiye Ekonomisinde Lojistik. International Journal of Business and Economic Studies, 1(2), 65-74.

23034



28007

BES JOURNAL- International Journal of Business and Economic Studies is licensed with Creavtive Commons (CC) Attribution 4.0 International Licence (CC BY 4.0).