Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 69 - 80, 31.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Alexa (2019). Top Sites in Turkey. https://www.alexa.com/topsites/countries/TR, (01.02.2019).
  • Aswani, R., Kar, A., Ilavarasan, P. ve Dwivedi, Y. (2018). Search Engine Marketing is not All Gold: Insights from Twitter and SEOClerks. International Journal of Information Management. 38: 107-116.
  • Baye, M., Santos, B. ve Wildenbeest, M. (2016). Search Engine Optimization: What Drives Organic Traffic to Retail Sites?. Journal of Economics & Management Strategy. 25(1): 6-31.
  • Beri, B. ve Parminder, P. (2013). Web Analytics: Increasing Website's Usability and Conversion Rate. International Journal of Computer Applications. 72(6): 35-38.
  • Berman, R. ve Katona, Z. (2013). The Role of Search Engine Optimization in Search Marketing. Marketing Science. 32(4): 644-651.
  • Delic, A., Grd, P. ve Gregurec, I. (2013). Analysis of Communication of Croatian Faculties through Facebook - Part I. Proceedings of the ITI 2013 35th International Conference on Information Technology Interfaces, (ss. 43-48). IEEE, Dubrovnik.
  • Eğri, G. (2013). Arama Motoru Optimizasyonu Teknikleri. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Evans, M. (2007). Analysing Google Rankings through Search Engine Optimization Data. Internet Research, 17(1): 21-37.
  • Google Dijital Atölye (2019). Dijital Pazarlamanın Temelleri. https://learndigital.withgoogle.com/dijitalatolye/course/digital-marketing/lesson/40#/, (20.02.2019).
  • Gudivada, V., Rao, D., & Paris, J. (2015). Understanding Search-Engine Optimization. Computer, 48(10): 43-52.
  • Horasan, F. (2014). Genetik Algoritma ile Arama Motorları İçin Web Site Optimizasyonu (Yüksek Lisans Tezi). Sakarya: Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Jerath, K., Ma, L. ve Park, Y. (2013). Consumer Click Behavior at a Search Engine: The Role of Keyword Popularity. Journal of Marketing Research, 51(4): 480-486.
  • Kılıç., A. (2014). Yapay Zeka Tekniği ile Arama Motoru Optimizasyonu Analizi Yapan Akıllı Web Site (Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü.
  • King, A. (2003). Website Optimization. Kaliforniya: O'Reilly Media.
  • Kotler, P. ve Keller, K. (2015). Marketing Management. Indiana: Pearson Yayıncılık.
  • Liu, K., Wang, T., Yang, Z., Huang, X., Milinovich, G., Lu, Y., Jing, Q., Xia, Y., Zhao, Z., Yang, Y., Tong, S., Lu, J. ve Hu, W. (2016). Using Baidu Search Index to Predict Dengue Outbreak in China. Scientific Reports, 6.
  • Malaga, R. (2008). Worst Practices in Searc Engine Optimization. Communications of the ACM. 51(12): 147-150.
  • Moz (2019) Moz the Beginner's Guide to SEO. https://moz.com/beginners-guide-to-seo, (21.02.2019).
  • Naik, P., Kamath, R. ve Jamsandekar, S. (2018). Design And Development of Simulation Tool for Testing SEO. International Journal of Advanced Research in Computer Science. 9(1): 323-340.
  • Özen, Ö. (2015). Türkiye'deki KOBİ'lerin Arama Motoru Optimizasyonu ile İlgili Bilgi Düzeyleri ve Farkındalıkları (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: İstanbul Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ramos, A., & Cota, S. (2009). Search Engine Marketing. The McGraw-Hill Companies.
  • Sezgin, G. (2009). Arama Motorları Davranışlarını Çözümlebmesi ve Web Sayfalarına Tasarım Aşamalarında Yansıtılması (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Beykent Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Statcounter (2019). Search Engine Market Share in Turkey. http://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/turkey#monthly-201801-201901, (30.01.2019).
  • Statcounter (2019). Search Engine Market Share Worldwide. http://gs.statcounter.com/search-engine-market-share#monthly-201801-201901, (30.01.2019).
  • Terrance, A., Shrivastava, S., Kumari, A. ve Sivanandan, L. (2018). Competitive Analysis of Retail Websites through Search Engine Marketing. Ingeniería Solidaria. 14(25).
  • Türeç, S. (2017). Türkiye'deki Özel Alışveriş Kulüplerinin Motorlarında Etkin Sıralanması (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Xing, B., & Lin, Z. (2006). The impact of search engine optimization on online advertising market. Proceedings of the 8th International Conference on Electronic Commerce: The new e-commerce - Innovations for Conquering Current Barriers, Obstacles and Limitations to Conducting Successful Business on the Internet (s. 519-529). Fredericton: ACM.
  • Yalçın, N. ve Köse, U. (2010). What is Search Engine Optimization: SEO?. Procedia Social and Behavioral Sciences. 9: 487-493.
  • Zhang, S., & Cabage, N. (2017). Search Engine Optimization: Comparison of Link Building and Social Sharing. Journal of Computer Information Systems. 57(2): 148-159.

SİTE İÇİ ARAMA OPTİMİZASYONUNUN BİR WEBSİTESİ TRAFİĞİNDE NEDEN OLDUĞU DEĞİŞİMLERİN ÖLÇÜMLENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 69 - 80, 31.12.2019

Öz

Arama motorlarının internet trafiğinin büyük bölümünü yönlendirmesi ve kazanılan medyanın müşteriler ve tüketiciler üzerinde büyük etkisi olması bilgileri, dijital pazarlama içerisinde arama motoru optimizasyonu (SEO) aracını görünür kılmaktadır. Arama sonuçları sayfasında doğru bir konumda yer almak, kullanıcılarda güven uyandırmakta ve geri dönüş oranını artırmaktadır. Bir websitesi içerisinde SEO uygulamaları yapmak siteye erişimle ilgili verileri iyi yönde değiştirebilmektir. Bu nedenle Dokuz Eylül Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü websitesi için öncelikle iyileştirme öncesi veriler alınmış ve analizlerle söz konusu eksiklerin ne olduğu ortaya konmuştur. Belirlenen konular için uygulamalar yapılmış ve iyileştirmeler sonrası tekrar ölçümler yapılarak sonuçlar paylaşılmıştır. Websitesi üzerinde yapılan örnek değişiklikler ve arama motorlarına yansıma süresi neticesinde arama trafiğinden edinilen kitle oransal olarak artmış, site yüklenme hızı azalmış, hemen çıkma oranı düşmüş ve iki dönem arasındaki sayfa ziyaretçi sayısında bir artış yaşanmıştır.

Kaynakça

  • Alexa (2019). Top Sites in Turkey. https://www.alexa.com/topsites/countries/TR, (01.02.2019).
  • Aswani, R., Kar, A., Ilavarasan, P. ve Dwivedi, Y. (2018). Search Engine Marketing is not All Gold: Insights from Twitter and SEOClerks. International Journal of Information Management. 38: 107-116.
  • Baye, M., Santos, B. ve Wildenbeest, M. (2016). Search Engine Optimization: What Drives Organic Traffic to Retail Sites?. Journal of Economics & Management Strategy. 25(1): 6-31.
  • Beri, B. ve Parminder, P. (2013). Web Analytics: Increasing Website's Usability and Conversion Rate. International Journal of Computer Applications. 72(6): 35-38.
  • Berman, R. ve Katona, Z. (2013). The Role of Search Engine Optimization in Search Marketing. Marketing Science. 32(4): 644-651.
  • Delic, A., Grd, P. ve Gregurec, I. (2013). Analysis of Communication of Croatian Faculties through Facebook - Part I. Proceedings of the ITI 2013 35th International Conference on Information Technology Interfaces, (ss. 43-48). IEEE, Dubrovnik.
  • Eğri, G. (2013). Arama Motoru Optimizasyonu Teknikleri. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Evans, M. (2007). Analysing Google Rankings through Search Engine Optimization Data. Internet Research, 17(1): 21-37.
  • Google Dijital Atölye (2019). Dijital Pazarlamanın Temelleri. https://learndigital.withgoogle.com/dijitalatolye/course/digital-marketing/lesson/40#/, (20.02.2019).
  • Gudivada, V., Rao, D., & Paris, J. (2015). Understanding Search-Engine Optimization. Computer, 48(10): 43-52.
  • Horasan, F. (2014). Genetik Algoritma ile Arama Motorları İçin Web Site Optimizasyonu (Yüksek Lisans Tezi). Sakarya: Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Jerath, K., Ma, L. ve Park, Y. (2013). Consumer Click Behavior at a Search Engine: The Role of Keyword Popularity. Journal of Marketing Research, 51(4): 480-486.
  • Kılıç., A. (2014). Yapay Zeka Tekniği ile Arama Motoru Optimizasyonu Analizi Yapan Akıllı Web Site (Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü.
  • King, A. (2003). Website Optimization. Kaliforniya: O'Reilly Media.
  • Kotler, P. ve Keller, K. (2015). Marketing Management. Indiana: Pearson Yayıncılık.
  • Liu, K., Wang, T., Yang, Z., Huang, X., Milinovich, G., Lu, Y., Jing, Q., Xia, Y., Zhao, Z., Yang, Y., Tong, S., Lu, J. ve Hu, W. (2016). Using Baidu Search Index to Predict Dengue Outbreak in China. Scientific Reports, 6.
  • Malaga, R. (2008). Worst Practices in Searc Engine Optimization. Communications of the ACM. 51(12): 147-150.
  • Moz (2019) Moz the Beginner's Guide to SEO. https://moz.com/beginners-guide-to-seo, (21.02.2019).
  • Naik, P., Kamath, R. ve Jamsandekar, S. (2018). Design And Development of Simulation Tool for Testing SEO. International Journal of Advanced Research in Computer Science. 9(1): 323-340.
  • Özen, Ö. (2015). Türkiye'deki KOBİ'lerin Arama Motoru Optimizasyonu ile İlgili Bilgi Düzeyleri ve Farkındalıkları (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: İstanbul Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ramos, A., & Cota, S. (2009). Search Engine Marketing. The McGraw-Hill Companies.
  • Sezgin, G. (2009). Arama Motorları Davranışlarını Çözümlebmesi ve Web Sayfalarına Tasarım Aşamalarında Yansıtılması (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Beykent Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Statcounter (2019). Search Engine Market Share in Turkey. http://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/turkey#monthly-201801-201901, (30.01.2019).
  • Statcounter (2019). Search Engine Market Share Worldwide. http://gs.statcounter.com/search-engine-market-share#monthly-201801-201901, (30.01.2019).
  • Terrance, A., Shrivastava, S., Kumari, A. ve Sivanandan, L. (2018). Competitive Analysis of Retail Websites through Search Engine Marketing. Ingeniería Solidaria. 14(25).
  • Türeç, S. (2017). Türkiye'deki Özel Alışveriş Kulüplerinin Motorlarında Etkin Sıralanması (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Xing, B., & Lin, Z. (2006). The impact of search engine optimization on online advertising market. Proceedings of the 8th International Conference on Electronic Commerce: The new e-commerce - Innovations for Conquering Current Barriers, Obstacles and Limitations to Conducting Successful Business on the Internet (s. 519-529). Fredericton: ACM.
  • Yalçın, N. ve Köse, U. (2010). What is Search Engine Optimization: SEO?. Procedia Social and Behavioral Sciences. 9: 487-493.
  • Zhang, S., & Cabage, N. (2017). Search Engine Optimization: Comparison of Link Building and Social Sharing. Journal of Computer Information Systems. 57(2): 148-159.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çiğdem Tarhan

Hande Koç

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tarhan, Ç., & Koç, H. (2019). SİTE İÇİ ARAMA OPTİMİZASYONUNUN BİR WEBSİTESİ TRAFİĞİNDE NEDEN OLDUĞU DEĞİŞİMLERİN ÖLÇÜMLENMESİ. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, 5(2), 69-80.
AMA Tarhan Ç, Koç H. SİTE İÇİ ARAMA OPTİMİZASYONUNUN BİR WEBSİTESİ TRAFİĞİNDE NEDEN OLDUĞU DEĞİŞİMLERİN ÖLÇÜMLENMESİ. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi. Aralık 2019;5(2):69-80.
Chicago Tarhan, Çiğdem, ve Hande Koç. “SİTE İÇİ ARAMA OPTİMİZASYONUNUN BİR WEBSİTESİ TRAFİĞİNDE NEDEN OLDUĞU DEĞİŞİMLERİN ÖLÇÜMLENMESİ”. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi 5, sy. 2 (Aralık 2019): 69-80.
EndNote Tarhan Ç, Koç H (01 Aralık 2019) SİTE İÇİ ARAMA OPTİMİZASYONUNUN BİR WEBSİTESİ TRAFİĞİNDE NEDEN OLDUĞU DEĞİŞİMLERİN ÖLÇÜMLENMESİ. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi 5 2 69–80.
IEEE Ç. Tarhan ve H. Koç, “SİTE İÇİ ARAMA OPTİMİZASYONUNUN BİR WEBSİTESİ TRAFİĞİNDE NEDEN OLDUĞU DEĞİŞİMLERİN ÖLÇÜMLENMESİ”, Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, c. 5, sy. 2, ss. 69–80, 2019.
ISNAD Tarhan, Çiğdem - Koç, Hande. “SİTE İÇİ ARAMA OPTİMİZASYONUNUN BİR WEBSİTESİ TRAFİĞİNDE NEDEN OLDUĞU DEĞİŞİMLERİN ÖLÇÜMLENMESİ”. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi 5/2 (Aralık 2019), 69-80.
JAMA Tarhan Ç, Koç H. SİTE İÇİ ARAMA OPTİMİZASYONUNUN BİR WEBSİTESİ TRAFİĞİNDE NEDEN OLDUĞU DEĞİŞİMLERİN ÖLÇÜMLENMESİ. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi. 2019;5:69–80.
MLA Tarhan, Çiğdem ve Hande Koç. “SİTE İÇİ ARAMA OPTİMİZASYONUNUN BİR WEBSİTESİ TRAFİĞİNDE NEDEN OLDUĞU DEĞİŞİMLERİN ÖLÇÜMLENMESİ”. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, c. 5, sy. 2, 2019, ss. 69-80.
Vancouver Tarhan Ç, Koç H. SİTE İÇİ ARAMA OPTİMİZASYONUNUN BİR WEBSİTESİ TRAFİĞİNDE NEDEN OLDUĞU DEĞİŞİMLERİN ÖLÇÜMLENMESİ. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi. 2019;5(2):69-80.