Arama motorlarının internet trafiğinin büyük bölümünü yönlendirmesi ve kazanılan medyanın müşteriler ve tüketiciler üzerinde büyük etkisi olması bilgileri, dijital pazarlama içerisinde arama motoru optimizasyonu (SEO) aracını görünür kılmaktadır. Arama sonuçları sayfasında doğru bir konumda yer almak, kullanıcılarda güven uyandırmakta ve geri dönüş oranını artırmaktadır. Bir websitesi içerisinde SEO uygulamaları yapmak siteye erişimle ilgili verileri iyi yönde değiştirebilmektir. Bu nedenle Dokuz Eylül Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü websitesi için öncelikle iyileştirme öncesi veriler alınmış ve analizlerle söz konusu eksiklerin ne olduğu ortaya konmuştur. Belirlenen konular için uygulamalar yapılmış ve iyileştirmeler sonrası tekrar ölçümler yapılarak sonuçlar paylaşılmıştır. Websitesi üzerinde yapılan örnek değişiklikler ve arama motorlarına yansıma süresi neticesinde arama trafiğinden edinilen kitle oransal olarak artmış, site yüklenme hızı azalmış, hemen çıkma oranı düşmüş ve iki dönem arasındaki sayfa ziyaretçi sayısında bir artış yaşanmıştır.
Arama Motoru Optimizasyonu Site İçi Arama Motoru Optimizasyonu Websitesi Trafiği Websitesi Yüklenme Hızı SEO
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |