BibTex RIS Kaynak Göster

Kurumsal Açıdan Algı ve Algı Yönetimi

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 1, 19 - 34, 01.03.2012

Öz

Bilgi çağını yaşadığımız şu günlerde, büyük hızla gelişen teknolojik altyapının yardımıyla insanlar çok kolay ve hızlı bir şekilde bilgiye ulaşma imkanına sahip olmaktadır. Duyu organları sayesinde çevresinde yaşanan olayları algılayan insan, bu sayede çevresini anlama yeteneğine sahip olmaktadır. Bu yeteneğine geçmişte yaşadığı deneyimlerin de katkısı olmaktadır. Algı yönetimi çerçevesinde insanoğlunun çevresini algılama konusu; uluslar, ülkeler, hükümetler, askeri kurumlar ve işletmelerin ilgisini çekmektedir. Bu yapılar, hedefledikleri kitlelere yönelik algı oluşturma ve algı yönlendirme uygulamaları gerçekleştirebilmektedir. Bu çalışma ile, algı ve algı yönetiminin tanımı yapılarak, algı yönetiminin oluşturulması ve algı yönetimine yardımcı araçlar açıklanmaktadır. Aynı zamanda özellikle işletmeler açısından önem taşıyan kurumsal algı yönetimi ve bileşenlerinden bahsedilmektedir. Ayrıca, algı yönetiminin kullanıldığı yerler ve konuya ilişkin gerçekleştirilmiş uygulamalara da yer verilmiştir

Kaynakça

  • Arkonaç, S.A., (1998). Psikoloji: Zihin Süreçleri Bilimi, Alfa Yayınları, 2. Baskı, 510s.
  • Baltaş, Z., Baltaş, A., (2007). Bedenin Dili, Remzi Kitabevi, 39. Basım, 166s.
  • Bakan, İ., 2011. Örgütsel Bağlılık Kavram, Kuram, Sebep ve Sonuçlar, Gazi Kitabevi, Ankara, 343s.
  • Bakan, İ., Büyükbeşe, T., 2004. Örgütsel İletişim İle İş Tatmini Unsurları Arasındaki İlişkiler: Akademik Örgütler İçin Bir Alan Araştırması, Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (7), ss.1-30.
  • Barbaro, M., (2005). A New Weapon for Wal-Mart: A War Room, New York Times, (Erişim Tarihi: 12 Mart 2012, http://www.nytimes.com/2005/11 /01/business/01walmart.ready.html?_r=1&pagewanted=all)
  • Büyükbeşe, T., Sözbilir, F., 2011. Kurumsal Kimlik, (Edt.) Bakan, İ., Yönetimde Çağdaş ve Güncel Konular Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar ve Yaklaşımlar, Gazi Kitabevi, 621s.
  • Callamari, P., Reveron, D., (2003). China’s Use of Perception Management, International Journal of Intelligence and CounterIntelligence, 16, ss.1-15.
  • Coren, S., Ward, L.M., Enns, J.T., (1993). Sensation and Perception, Harcourt Brace College Publisers, 747s.
  • Deephouse, D.L., (2002). The Term Reputation Management: Users, Uses and the Tredemark Tradeoff, Corporate Reputation Review, 5, ss.9-18.
  • Elsbach, K.D., (2003). Organizational Perception Management, Research in Organization Behavior, 25, ss.297-332.
  • Erdoğan, B.Z., Develioğlu, K., Gönüllüoğlu, S., Özkaya, H., (2006). Kurumsal İmajın Şirketin Farklı Paydaşları Tarafından Algılanışı Üzerine Bir Araştırma, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, ss.55-76.
  • Eren, E., (2010). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınları, 12. Baskı, İstanbul, 642s.
  • Friman, H., (1999). Perception Warfare: A Perspective for the Future, Discussion paper, The Swedish National Defence College. Department of Operational Studies, Stockholm, ss.1-9.
  • Genç, N., (2004). Yönetim ve Organizasyon - Çağdaş Sistemler ve Yaklaşımlar, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 399s.
  • Godlewski, R.J. (2010). Practical Deception and Perception Management, Tactical Extractions Counterterrorism Paper, 4, ss.1-13.
  • Godlewski, R.J. (2009). Human Intelligence: Perceiving an Enemy’s Thoughts, American Intelligence Journal, 27, No:2, ss.29-37.
  • Harvis, M., Watt, J.D., (2010). Organizational Perception Management: A Framework to Overcome Crisis Events, Organizational Development Journal, 28 (1), ss.73-87.
  • Johansson, L.R.M., Xiong, N., (2003). Perception Management: An Emerging Concept for Information Fusion, Information Fusion 4, ss.231-234.
  • Koçel, T., 2011. İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, 13. Baskı, İstanbul, 729s.
  • Koop, C., (2005). Classical Deception Techniques and Perception Management vs. the Four Strategies of Information Warfare, Conference Proceedings of the 6th Australian Information Warfare and Security Conference, School of Information Systems, Deakin University, Geelong Vic Australia, ss. 81-89.
  • Military Intelligence Blunders (1999). Col. John Hughes-Wilson; Carroll and Graf.
  • Özer, A., (2003), Gerçekçi Yönetişim Yönetici/Liderlik Modeli, Varlık Yayınları, 366s.
  • Reid, R.P., (2002). Waging Public Relations: A Cornerstone of Fourth-Generation Warfare, Journal of Information Warfare, 1 (2), ss.51-65.
  • Russell, J.S., (2001). Are You Managing Perception?, Leadership and Management in Engineering, April, ss.2.
  • Siegel, P.C., (2005), Perception Management: IO’s Stepchild?, Low Intensity Conflict & Law Enforcement, 13 (2), ss.117-134.
  • Stupak, R.J., (2000). Perception Management: An Active Strategy for Marketing and Delivering Academic Excellence, Business Sophistication, and Communication Successes, Public Administration & Management, 5 (4), ss.250-260.
  • Uğurlu, Ö., (2008). Halkla İlişkilere “Algı” Çerçevesinden Bakış, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 32, ss.145-165.
  • Ural, D., 2002. İtibar Yönetimi Değer Yaratan Bir Halkla İlişkiler Çalışması Olarak İtibar Yönetimi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 2, 83-93.
  • Willimon, W.H., (2000). Your Message Here, Trusteeship, May/June, ss.21-24.
  • Zaman, K., (2007), Perception Management : A Core IQ Capability, MASTER OF Science In Information Warfare Systems Engineering and Master Of Science In Information Operations, Monterey, California, 65s.
Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 1, 19 - 34, 01.03.2012

Öz

Kaynakça

  • Arkonaç, S.A., (1998). Psikoloji: Zihin Süreçleri Bilimi, Alfa Yayınları, 2. Baskı, 510s.
  • Baltaş, Z., Baltaş, A., (2007). Bedenin Dili, Remzi Kitabevi, 39. Basım, 166s.
  • Bakan, İ., 2011. Örgütsel Bağlılık Kavram, Kuram, Sebep ve Sonuçlar, Gazi Kitabevi, Ankara, 343s.
  • Bakan, İ., Büyükbeşe, T., 2004. Örgütsel İletişim İle İş Tatmini Unsurları Arasındaki İlişkiler: Akademik Örgütler İçin Bir Alan Araştırması, Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (7), ss.1-30.
  • Barbaro, M., (2005). A New Weapon for Wal-Mart: A War Room, New York Times, (Erişim Tarihi: 12 Mart 2012, http://www.nytimes.com/2005/11 /01/business/01walmart.ready.html?_r=1&pagewanted=all)
  • Büyükbeşe, T., Sözbilir, F., 2011. Kurumsal Kimlik, (Edt.) Bakan, İ., Yönetimde Çağdaş ve Güncel Konular Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar ve Yaklaşımlar, Gazi Kitabevi, 621s.
  • Callamari, P., Reveron, D., (2003). China’s Use of Perception Management, International Journal of Intelligence and CounterIntelligence, 16, ss.1-15.
  • Coren, S., Ward, L.M., Enns, J.T., (1993). Sensation and Perception, Harcourt Brace College Publisers, 747s.
  • Deephouse, D.L., (2002). The Term Reputation Management: Users, Uses and the Tredemark Tradeoff, Corporate Reputation Review, 5, ss.9-18.
  • Elsbach, K.D., (2003). Organizational Perception Management, Research in Organization Behavior, 25, ss.297-332.
  • Erdoğan, B.Z., Develioğlu, K., Gönüllüoğlu, S., Özkaya, H., (2006). Kurumsal İmajın Şirketin Farklı Paydaşları Tarafından Algılanışı Üzerine Bir Araştırma, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, ss.55-76.
  • Eren, E., (2010). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınları, 12. Baskı, İstanbul, 642s.
  • Friman, H., (1999). Perception Warfare: A Perspective for the Future, Discussion paper, The Swedish National Defence College. Department of Operational Studies, Stockholm, ss.1-9.
  • Genç, N., (2004). Yönetim ve Organizasyon - Çağdaş Sistemler ve Yaklaşımlar, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 399s.
  • Godlewski, R.J. (2010). Practical Deception and Perception Management, Tactical Extractions Counterterrorism Paper, 4, ss.1-13.
  • Godlewski, R.J. (2009). Human Intelligence: Perceiving an Enemy’s Thoughts, American Intelligence Journal, 27, No:2, ss.29-37.
  • Harvis, M., Watt, J.D., (2010). Organizational Perception Management: A Framework to Overcome Crisis Events, Organizational Development Journal, 28 (1), ss.73-87.
  • Johansson, L.R.M., Xiong, N., (2003). Perception Management: An Emerging Concept for Information Fusion, Information Fusion 4, ss.231-234.
  • Koçel, T., 2011. İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, 13. Baskı, İstanbul, 729s.
  • Koop, C., (2005). Classical Deception Techniques and Perception Management vs. the Four Strategies of Information Warfare, Conference Proceedings of the 6th Australian Information Warfare and Security Conference, School of Information Systems, Deakin University, Geelong Vic Australia, ss. 81-89.
  • Military Intelligence Blunders (1999). Col. John Hughes-Wilson; Carroll and Graf.
  • Özer, A., (2003), Gerçekçi Yönetişim Yönetici/Liderlik Modeli, Varlık Yayınları, 366s.
  • Reid, R.P., (2002). Waging Public Relations: A Cornerstone of Fourth-Generation Warfare, Journal of Information Warfare, 1 (2), ss.51-65.
  • Russell, J.S., (2001). Are You Managing Perception?, Leadership and Management in Engineering, April, ss.2.
  • Siegel, P.C., (2005), Perception Management: IO’s Stepchild?, Low Intensity Conflict & Law Enforcement, 13 (2), ss.117-134.
  • Stupak, R.J., (2000). Perception Management: An Active Strategy for Marketing and Delivering Academic Excellence, Business Sophistication, and Communication Successes, Public Administration & Management, 5 (4), ss.250-260.
  • Uğurlu, Ö., (2008). Halkla İlişkilere “Algı” Çerçevesinden Bakış, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 32, ss.145-165.
  • Ural, D., 2002. İtibar Yönetimi Değer Yaratan Bir Halkla İlişkiler Çalışması Olarak İtibar Yönetimi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 2, 83-93.
  • Willimon, W.H., (2000). Your Message Here, Trusteeship, May/June, ss.21-24.
  • Zaman, K., (2007), Perception Management : A Core IQ Capability, MASTER OF Science In Information Warfare Systems Engineering and Master Of Science In Information Operations, Monterey, California, 65s.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmail Bakan

İlker Kefe

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bakan, İ., & Kefe, İ. (2012). Kurumsal Açıdan Algı ve Algı Yönetimi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 19-34.
AMA Bakan İ, Kefe İ. Kurumsal Açıdan Algı ve Algı Yönetimi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Mart 2012;2(1):19-34.
Chicago Bakan, İsmail, ve İlker Kefe. “Kurumsal Açıdan Algı Ve Algı Yönetimi”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2, sy. 1 (Mart 2012): 19-34.
EndNote Bakan İ, Kefe İ (01 Mart 2012) Kurumsal Açıdan Algı ve Algı Yönetimi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2 1 19–34.
IEEE İ. Bakan ve İ. Kefe, “Kurumsal Açıdan Algı ve Algı Yönetimi”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 1, ss. 19–34, 2012.
ISNAD Bakan, İsmail - Kefe, İlker. “Kurumsal Açıdan Algı Ve Algı Yönetimi”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2/1 (Mart 2012), 19-34.
JAMA Bakan İ, Kefe İ. Kurumsal Açıdan Algı ve Algı Yönetimi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;2:19–34.
MLA Bakan, İsmail ve İlker Kefe. “Kurumsal Açıdan Algı Ve Algı Yönetimi”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 1, 2012, ss. 19-34.
Vancouver Bakan İ, Kefe İ. Kurumsal Açıdan Algı ve Algı Yönetimi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;2(1):19-34.