Yıl 2019, Cilt 9 , Sayı 2, Sayfalar 35 - 46 2019-12-28

STRATEJİK YÖNETİMDE GELECEĞİ KAZANMAYA YÖNELİK STRATEJİK LİDERLİK TEMALARI AÇISINDAN BİR DEĞERLENDİRME: GAZİANTEP ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR ALAN ARAŞTIRMASI

Ali Haluk PINAR [1]


Geleceği kazanmak, günümüz işletmelerinin başta gelen amacı haline gelmiştir. Geçmişte başarılı olan pazar lideri işletmelerden günümüzde bahsedilmemektedir. Birçok işletme ise pazarda çok gerilerde kalmıştır. Bu araştırmada işletmelerin geleceklerini kazanmalarında stratejinin ne gibi bir rol üstlenebileceği incelenmiştir. Daha sonra ise geleceği kazanmak açısından ön plana çıkan stratejik liderlik temalarının neler olduğu ele alınmıştır. Ardından, Gaziantep organize sanayi bölgesinde yer alan orta ve büyük ölçekli işletmelerin bu temalar açısından performanslarının değerlendirildiği bir alan araştırmasına yer verilmiştir.
Strateji, Geleceği kazanmak
  • Altunışık, Remzi; Coşkun, Recai; Bayraktaroğlu, Serkan ve Yıldırım, Engin (2007), Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri-Spss uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Adapazarı
  • Narasimhan, Anand ve Barsoux, Jean-Louis (2017), https://hbrturkiye.com/dergi/degisim-yonetimi-hakkinda-herkesin-yanlis-bildigi-gercekler (Erişim: Kasım 2019)
  • Ateş, Rauf 2010. “Şirket Doktoru”, Capital, 2010(2) ss. 52-53
  • Beauiben, Jim (2004), “Strategy Is Not Enough”, http://www.hopelearning.com/articles/12StrategyEnough.html (Erişim 24.08.2005)
  • Clemens, John K. (2005), Time mastery: how temporal intelligence will make you a stronger, more effective leader, Saranac Lake. NY. USA: Amacom.
  • Collins, Jim C. ve Porras Jerry I. (1996), “Building your company’s vision”, Harvard Business Review, September- October, ss.65-70
  • Curry, James ve Kenney, Martin (1999), “Beating the clock: corporate responses to rapid change in the PC industry”, California Management Review, 42(1), ss. 8-36
  • De Bono, Edward (1996), Rekabetüstü, Remzi Kitabevi, İstanbul
  • Elgin, İhsan (2013); “Sürdürülebilir Ekonomik Büyüme İçin Kritik Adım Kurumsal Girişimcilik!” Harvard Business Review Türkiye, Haziran 2013
  • Ertemel, Adnan Veysel (2019); https://hbrturkiye.com/blog/ortalama-urunlerin-sonu (Erişim: Kasım 2019)
  • Feurer, Rainer ve Chaharbaghi, Kazem (1994), “Defining competitivenes: a holistic approach”, Management Decision, Vol 32 (2) ss. 49-58
  • Fuchs, Peter F.; Mifflin, Kenneth E. ve Whitney, John O. (2000) “Strategic integration: competing in the age of capabilities”, California Management Review, Vol 42 (3) ss. 118-147
  • Ghemawatt, Pankaj (2000) “Competition and business strategy in historical perspective”, Harvard Business School Competition & Strategy Working Paper Series, WP Number: 798010, April
  • Hamel, Gary (1998), Strateji Bir Devrimdir, Capital Yönetim Dizisi:2
  • Hamel, Gary ve Prahalad, Coimbatore K. (1995), Competing for the future, Life&Health Insurance Sales, Indianapolis, Vol:138
  • Kalaycı, Şeref (Editör) (2008), Spss uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, Asil Yayıncılık, Ankara
  • Keough, D.R. (2009), “Şirket batıran on emir”, Capital, 2009 (12) ss. 292-298
  • Ma, Hao (1999), “Constellation of competitive advantage: components and dynamics”, Management Decision, , Vol 37 (4), ss. 348-355
  • Özdemir, Ali (2008), Yönetim biliminde ileri araştırma yöntemleri ve uygulamalar, Beta Yayınları, İstanbul
  • Özgenç, Ali (2010), “Gelecek için rekabet”, Capital, 2010 (1) ss.120-121
  • Ruscuklu, Tolga (2017); https://hbrturkiye.com/blog/is-dunyasinin-gelecekteki-kurallari (Erişim: Kasım 2019)
  • Senge, Peter (1993), Beşinci Disiplin, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul
  • Sipahi, Beril; Yurtkoru, Serra E. ve Çinko, Murat (2008), Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi, Beta Yayınları, İstanbul
  • Tushman, Michael ve O’Reilly, Charles (1996), “Ambidextrous organisation: managing evolutionary and revolutionary change”, California Management Review 38 (4) ss. 8-30
  • Waldeck, Andrew; Duncan, David ve Bertolini, Mark (2015) https://hbrturkiye.com/dergi/kendinizi-ne-zaman-yeniden-tanimlamaniz-gerektigini-bilmek (Erişim: Kasım 2019)
  • Yılmaz, Irmak (2019); https://hbrturkiye.com/blog/sepetinizde-kac-yumurta-var (Erişim:Kasım 2019)
Birincil Dil tr
Konular Sosyal
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orcid: 0000-0002-9164-7808
Yazar: Ali Haluk PINAR (Sorumlu Yazar)
Kurum: KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 28 Aralık 2019

Bibtex @araştırma makalesi { ksuiibf657024, journal = {Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi}, issn = {2146-5908}, eissn = {2536-4464}, address = {}, publisher = {Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {9}, pages = {35 - 46}, doi = {}, title = {STRATEJİK YÖNETİMDE GELECEĞİ KAZANMAYA YÖNELİK STRATEJİK LİDERLİK TEMALARI AÇISINDAN BİR DEĞERLENDİRME: GAZİANTEP ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR ALAN ARAŞTIRMASI}, key = {cite}, author = {Pınar, Ali Haluk} }
APA Pınar, A . (2019). STRATEJİK YÖNETİMDE GELECEĞİ KAZANMAYA YÖNELİK STRATEJİK LİDERLİK TEMALARI AÇISINDAN BİR DEĞERLENDİRME: GAZİANTEP ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR ALAN ARAŞTIRMASI . Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 9 (2) , 35-46 . Retrieved from http://iibfdergisi.ksu.edu.tr/tr/pub/issue/51188/657024
MLA Pınar, A . "STRATEJİK YÖNETİMDE GELECEĞİ KAZANMAYA YÖNELİK STRATEJİK LİDERLİK TEMALARI AÇISINDAN BİR DEĞERLENDİRME: GAZİANTEP ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR ALAN ARAŞTIRMASI" . Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 9 (2019 ): 35-46 <http://iibfdergisi.ksu.edu.tr/tr/pub/issue/51188/657024>
Chicago Pınar, A . "STRATEJİK YÖNETİMDE GELECEĞİ KAZANMAYA YÖNELİK STRATEJİK LİDERLİK TEMALARI AÇISINDAN BİR DEĞERLENDİRME: GAZİANTEP ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR ALAN ARAŞTIRMASI". Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 9 (2019 ): 35-46
RIS TY - JOUR T1 - STRATEJİK YÖNETİMDE GELECEĞİ KAZANMAYA YÖNELİK STRATEJİK LİDERLİK TEMALARI AÇISINDAN BİR DEĞERLENDİRME: GAZİANTEP ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR ALAN ARAŞTIRMASI AU - Ali Haluk Pınar Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 35 EP - 46 VL - 9 IS - 2 SN - 2146-5908-2536-4464 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi STRATEJİK YÖNETİMDE GELECEĞİ KAZANMAYA YÖNELİK STRATEJİK LİDERLİK TEMALARI AÇISINDAN BİR DEĞERLENDİRME: GAZİANTEP ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR ALAN ARAŞTIRMASI %A Ali Haluk Pınar %T STRATEJİK YÖNETİMDE GELECEĞİ KAZANMAYA YÖNELİK STRATEJİK LİDERLİK TEMALARI AÇISINDAN BİR DEĞERLENDİRME: GAZİANTEP ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR ALAN ARAŞTIRMASI %D 2019 %J Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi %P 2146-5908-2536-4464 %V 9 %N 2 %R %U
ISNAD Pınar, Ali Haluk . "STRATEJİK YÖNETİMDE GELECEĞİ KAZANMAYA YÖNELİK STRATEJİK LİDERLİK TEMALARI AÇISINDAN BİR DEĞERLENDİRME: GAZİANTEP ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR ALAN ARAŞTIRMASI". Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 9 / 2 (Aralık 2019): 35-46 .
AMA Pınar A . STRATEJİK YÖNETİMDE GELECEĞİ KAZANMAYA YÖNELİK STRATEJİK LİDERLİK TEMALARI AÇISINDAN BİR DEĞERLENDİRME: GAZİANTEP ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR ALAN ARAŞTIRMASI. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2019; 9(2): 35-46.
Vancouver Pınar A . STRATEJİK YÖNETİMDE GELECEĞİ KAZANMAYA YÖNELİK STRATEJİK LİDERLİK TEMALARI AÇISINDAN BİR DEĞERLENDİRME: GAZİANTEP ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR ALAN ARAŞTIRMASI. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2019; 9(2): 35-46.