Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nin Şehir ve Yöresine Olan Ekonomik, Sosyo-Kültürel ve Çevresel Etkisine Yönelik Yerel Halkın Algılarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2020, Cilt: 16 Sayı: Eğitim ve Toplum Özel sayısı, 6014 - 6046, 31.12.2020
https://doi.org/10.26466/opus.751563

Öz

Araştırmada, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nin şehir ve yöresine olan ekonomik, sosyo-kültürel ve çevresel etkisine yönelik, Niğde ve yöresi yerel halkının bakış açısı, beklenti, düşünce düzeyleri ile algılarının ölçülmesi ve incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla 01-30 Kasım 2019 tarihleri arasında, Niğde ve yöresinde yaşayan ve yargısal olarak seçilen şehrin yerlisi durumundaki Niğdelilerle yüz yüze görüşmeler neticesinde gerçekleştirilen anketlerden elde edilen veriler doğrultusunda Niğde ve yöresi yerel halkının Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’ne yönelik bakış açısı, beklenti, düşünce düzeyleri ile algıları ölçülmektedir. 345 Niğdeli araştırmanın örneklemini oluşturmakta olup, yüz yüze görüşme ile gerçekleştirilen anketlerle toplanan veriler SPSS 22.0 hazır paket programında değerlendirilmiştir. Araştırma yöntemlerinden yargısal örneklem yöntemi tercih edilen çalışmada, hipotez ya da model kurulmamış, verilerin analiz edilmesinde, bazı tanımlayıcı istatistiklerden bakış açısı, beklenti, düşünce düzeyleri ile algıları belirlemede ortalama ve standart sapma istatistiklerinden, tanımlayıcı özelliklere göre bakış açısı, beklenti, düşünce düzeyleri ile algıları incelenmesinde ise t testi ile tek yönlü Anova testinden yararlanılmıştır. Ölçeğin tamamına ilişkin Cronbach’s Alpha güvenilirlik katsayısı .92 olarak bulunmuştur. Elde edilen sonuçlara göre Niğde ve yöresinde yaşayan yerel halkın Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’ne yönelik algılarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Yine Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi kurulduğundan beri şehrin sosyo-ekonomik gelişimine proaktif katkı sağladığı, şehir yaşamına canlılık getirdiği ve yeni işyerlerinin açılmasında önemli etkisi olduğunun yanı sıra, Niğde ve yöresine yapılan yeni yatırımlar için bir çekicilik unsuru görevi üstlendiği, Niğde ve yöresinin sürdürülebilir gelişmesine ve bölgedeki yaşam kalitesinin artmasında önemli etken olarak belirlenmiştir. Bununla birlikte, Niğde ve yöresinde yaşayan yerel halkın Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’ne yönelik ticari etki, ekonomik katkı, ulusal ve uluslararası düzeyde tanıtım, yerel iletişim, yöresel imaj, kültürel kaynaşma ve üniversiteye olan yerel destek boyutlarında oldukça olumlu bir bakış açısına sahip oldukları belirlenmiştir. Yapılan t testi sonucunda, katılımcıların yanıtlarında sadece yerel imaj boyutunda anlamlı bir fark bulunmuş olup, farklılığın ise kadınlar lehine olduğu ortaya çıkmıştır. Yine gerçekleştirilen tek yönlü varyans analiz sonucunda ise, Niğde ve yöresinde yaşayanların şehir ve yöresine ekonomik, sosyo-kültürel ve çevresel etkisi olan Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi faaliyetleri, akademik ve idari personeli ile öğrencilerine yönelik bakış açısı, beklentileri, algılamaları ve düşünce düzeyleri açısından sadece yerel imaj boyutunda anlamlı bir farklılık çıkmıştır.

Destekleyen Kurum

Yok

Kaynakça

  • Akçakanat, T., Çarıkçı, İ. ve Dulupçu, M. A. (2010). Üniversite öğrencilerinin bulundukları il merkezine ekonomik katkıları ve harcama eğilimleri: Isparta 2003-2009 yılları örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22 (2), 165-178.
  • Arslan, F, (2016). Üniversite öğrencilerinin şehirle kurduğu ekonomik ve sosyal ilişkilerden memnuniyet analizi: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(4), 1103-1120.
  • Ceyhan, M., S. ve Güney, G. (2011). Bartın Üniversitesi’nin Bartın ilinin ekonomik gelişimine 20 yıllık projeksiyonda katkılarının değerlendirilmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 183-207.
  • Coşkun, R., Altunışık, R. ve Yıldırım, E. (2017). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri spss uygulamalı. Sakarya Yayıncılık, Güncellenmiş 9. Baskı, Sakarya.
  • Çatalbaş, N., (2007). Üniversite-yerel ekonomi ilişkisinde kutuplaşma teorisi iyi bir model olabilir mi?, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 3, 90-101.
  • Dalğar, H., Tunç, H. ve Kaya, M. (2009). Bölgesel kalkınmada yükseköğretim kurumlarının rolü ve Bucak örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 39-50.
  • Demireli, C. ve Taşkın, E. (2013). Üniversite öğrencilerinin bulundukları şehre ekonomik katkıları: Kütahya İl Merkezi örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 37, 321-328.
  • Dikmen, L. (2018). Üniversitelerin kentlerin sosyal, kültürel ve ekonomik değişimine sağladığı katkı: Konya Selçuk Üniversitesi örneği.Master's thesis, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Goddard, J. B. ve Vallance, P. (2013). The university and the city. Routledge.
  • Görkemli, H. N. (2009). Selçuk Üniversitesinin Konya kent ekonomisine etkileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 169-186.
  • Görkemli, H. N. ve Solmaz, B. (2012). Bilim merkezlerinin kent markalaşmasındaki rolü ve Konya örneği. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 34, 98-109.
  • Gül, K. ve Gül, G. (2012). Yerel halkın üniversite ve üniversite öğrencilerine bakış açısı: Balıkesir örneği. Mevzuat Dergisi, 14(172).
  • Gültekin, N., Çelik, A. ve Nas, Z. (2008). Üniversitelerin kuruldukları kente katkıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (24), 264-269.
  • Gümüş, N., Ertürk, E. ve Şen, Ş. (2015). Kastamonu halkının Kastamonu Üniversitesi’ne yönelik algılarının incelenmesi üzerine bir araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 293- 312.
  • Gümüş, N. ve Ekiz, N. (2017). Üniversite öğrencilerinin tüketim harcamalarının şehir ekonomisine katkısının belirlenmesi: Kastamonu ilinde bir araştırma. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(3), 99-116.
  • Halterbeck, M., Battiston A. ve Conlon, G. (2018). The economic and social impact of Cardiff University. London: London Economics.
  • Işık, Ş. (2008). Türkiye’de üniversitelerin kentleşme üzerine etkileri, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(3) 159-181.
  • İri, R. (2019). Şehir pazarlaması çerçevesinde marka bir şehir olabilme sürecinde Niğde’nin incelenmesi, 11. Uluslararası Güncel Araştırmalarla Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya– Turkey - 28/29/30 Ekim 2019. 301-318.
  • İri, R. (2020). Şehir pazarlaması kapsamında şehirlerin tercih edilebilirliğinde üniversite öğrenci mutluluğu ve memnuniyetinin önemi ve araştırılması: Niğde Ömer halisdemir üniversitesi örneği, Asya Studies, 4(12), 301- 318.
  • Kaya, G. (2014). Adıyaman üniversitesi’nin kentsel mekân ve sosyal çevre üzerindeki etkisi: Altınşehir Mahallesi’ndeki haneler ve işletmeler üzerine bir inceleme. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16, 231-260.
  • Kaya, F. ve Marangoz, M. (2014). Determinants of commercial ıdenty of cıty brands, Journal of Management, Marketing and Logistics, 1(1), 37-47.
  • Korkut, G. (2011). Üniversite yerleşkelerinin kentsel mekan kurgularının biçimlenmesinde kentin etkisi .Doktoa Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Kotosz, B. (2013). The local economic impact of higher education institutions in Hungaryın. K.J. Khavand (Ed), Intellectual Capital Management: Global Perspectives on Higher Education, Science and Technology içinde(s. 45-60). Iran: IICM.
  • Lester, R. (2005). Universities, innovation, and the competitiveness of local economies. A summary Report from the Local Innovation Systems Project: Phase I. Massachusetts Institute of Technology, Industrial Performance Center, Working Paper Series.
  • Mavruk, C., Tekinarslan, A., İ., Gürün, M. ve Ayiş-Akkurt, A. (2014). Local economic impact of Nigde University: An estimation undertrue inflation effect. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 7(2), 17-37.
  • Nakiboğlu, A. (2017). Niğde’de yaşayan vatandaşların Ömer Halisdemir üniversitesi’ne bakış açısı ve beklentileri üzerine bir araştırma. Electronic Turkish Studies, 12(6), 577-602. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11554
  • Onsekiz, D. (2018). Üniversitelerin anadolu kentlerine etkileri: bir literatür taraması. Journal of International Social Research, 11(55), 400-404.
  • Özdem, G. ve Sarı, E. (2008). Yükseköğretimde yeni bakış açılarıyla birlikte yeni kurulan üniversitelerden beklenen işlevler :Giresun Üniversitesi örneği. Üniversite ve Toplum, 8(1), 1-15.
  • Öztürk, S., Torun, İ. ve Özkök, Y. (2011). Anadolu’da kurulan üniversitelerin illerin sosyo-ekonomik yapılarına katkıları/contributions of universities established in Anatolia to the socio-economic structure of the cities. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 145-158.
  • Razek, N., ve Coyner, S. C. (2013). Cultural impacts on Saudi students at a mid-western American university. Academy of Educational Leadership Journal, 17(1), 103-118.
  • Saatcı, G., Avcıkurt, C. ve Demirbulat, Ö. G. (2015). Yerel halkın üniversiteye bakış açısı: Harmancık meslek yüksekokulu örneği. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, 47, 126-140.
  • Sağır, A. ve İnci, Ü. H. (2013) Karabük’te üniversite algısı: Karabük üniversitesi örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(2), 49-81.
  • Saklı, A. R. (2017). Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi öğrenci ve akademisyenleri ile Rize halkının karşılıklı algı ve beklentileri. Ankara:Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Yayınları:22
  • Şankır, H. ve Demir Gürdal, A. (2013). Bülent Ecevit Üniversitesi’nin Zonguldak’a etkileri ve şehrin üniversite algısı. Ankara: Orient Yayıncılık.
  • Sankır, H. ve Demir Gürdal, A. (2014). Bülent Ecevit Üniversitesi’nin Zonguldak’a etkileri ve kentin üniversite algısı. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 4(2), 90-98.
  • Sankır, H. ve Sankır, Ş. (2017). Toplumsal değişim açısından üniversite-kent etkileşimi ve Algısı: Bülent Ecevit üniversitesi örneği. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 7(3).
  • Songur, L. ve Turan, A. (2016). Üniversitelerin sosyo-ekonomik dönüşüme etkisi ve Şereflikoçhisar halkının üniversiteye bakışı. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, 58, 432-455.
  • Sürmeli, F. (2008), Anadolu üniversitesinin Eskişehir’e etkileri ve şehrin üniversiteyi algılayışı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Taşçı, D., Gökalp, E., Genç Kumtepe, E., Kumtepe, A. T. ve Toprak, E. (2011). Kentin üniversite algısı: Anadolu üniversitesi ve Eskişehir örneği. Amme İdaresi Dergisi, 44 (2), 131-146.
  • Torun, İ. (2005). Yöre halkının üniversiteye bakışı ve beklentileri: Niğde Üniversitesi örneği. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(9), 156-177.
  • Torun, İ., Öztürk, S. ve Gelibolu, L. (2009). Yöre halkının üniversiteye bakışı ve beklentileri: Kars Kafkas Üniversitesi örneği. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(21), 169-189.
  • Uygun, M., Mete, S., Kara, F. Z. ve Bağcı, H. (2016). Üniversitenin kente olan ekonomik, sosyo-kültürel ve çevresel etkilerine yönelik yerel halk algısı. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(4), 66-85.
  • Yayar, R. ve Demir, D. (2013). Gaziosmanpaşa Üniversitesinin Tokat ili ekonomisine etkisi. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 5(8), 106-122.
  • Yılmaz, C. (2011). Anadolu kentlerinin öğrencileşmesi: Başka bir kentleşme deneyimi. Sosyoloji Dergisi, 25, 1-17.
  • Yılmaz, M., K. ve Kaynak, S. (2012). Sosyo-ekonomik dönüşüm sürecinde üniversitelerin rolü ve yöre halkının üniversite’den beklentileri ile ilgili bir uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(4), 55-73.
  • YÖK, (2007). Türkiye’nin Yükseköğretim Stratejisi. 20.05.2020 tarihinden http://www.yok.gov.tr/content/view/557/238/ adresinden erişildi.
  • Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi bölüm ve öğrenci sayısını artıracak (2019). Habertürk. 03.05.2019 tarihinde https://www.haberturk.com/nigde-haberleri/62381062-nigde-omer-halisdemir-universitesi- bolum-ve-ogrenci-sayisini-artiracak adresinden erişildi.
  • Niğde Valiliği, (2019). Üniversite: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi 15.05.2019 tarihinde http://www.nigde.gov.tr/universite adresinden erişildi.
  • Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi. (2019). Genel Bilgi. 25.04.2019 tarihinde http://www.ohu.edu.tr/akts/sayfa/genel-bilgi adresinden erişildi.
  • Niğde. (2019). Wikipedia. 12.05.2019 tarihinde https://tr.wikipedia.org/wiki/Ni%C4%9Fde_(il) adresinden erişildi.

A Research on Investigation of Local People's Perceptions of the Economic, Socio-Cultural and Environmental Impact of the City and District of Niğde Ömer Halisdemir University

Yıl 2020, Cilt: 16 Sayı: Eğitim ve Toplum Özel sayısı, 6014 - 6046, 31.12.2020
https://doi.org/10.26466/opus.751563

Öz

In this study, it is aimed to measure and examine the point of view, expectations, thinking and perceptions of Niğde and its local people towards the economic, socio-cultural and environmental impact of Niğde Ömer Halisdemir University on the city and its region. For this purpose, in line with the data obtained from the surveys conducted as a result of face-to-face interviews with the natives of the city chosen by the judicial method, between the dates of 01-30 November 2019, the perspective, expectation, opinion and perceptions of the local people of Niğde and its region towards Niğde Ömer Halisdemir University are measured. 345 locals constitute the sample of the research and the data collected through face-to-face interviews were evaluated in the SPSS 22.0 prepackage program. In the study, in which the judicial sampling method is preferred among the research methods, the hypothesis or model has not been established. In data analysis some descriptive statistics is used. In determining the point of view, expectation, thought level and perceptions the mean and standard deviation statistics is used. In the analysis, one-way Anova test and t test were used. Cronbach’s Alpha reliability coefficient for the whole scale was found as .92. According to the results obtained, it is determined that the local people living in Niğde and its region have a medium level of perception towards Niğde Ömer Halisdemir University. In addition, Niğde Ömer Halisdemir Üniversity has proactively contributed to the socio-economic development of the city since it was established, brought vitality to the city life and has an important effect on the opening of new workplaces, as well as being a charm factor for new investments in Niğde and its region. All these turned out to be an important factor in improving the quality of life. However, it is determined that the local people living in Niğde and its region have a very positive perspective in terms of commercial impact, economic contribution, promotion at national and international level, local communication, local image, cultural cohesion and local support for Niğde Ömer Halisdemir University. As a result of the t test, a significant difference was found only in the local image size in the responses of the participants, and the difference was found to be in favor of women. As a result of the ANOVA test, a significant difference was found only in local image dimension in terms of perspectives, expectations, perceptions and thought levels towards Niğde Ömer Halisdemir University activities, academic and administrative staff and students which have economic, socio-cultural and environmental effect over the city and locality of those living in Niğde.

Kaynakça

  • Akçakanat, T., Çarıkçı, İ. ve Dulupçu, M. A. (2010). Üniversite öğrencilerinin bulundukları il merkezine ekonomik katkıları ve harcama eğilimleri: Isparta 2003-2009 yılları örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22 (2), 165-178.
  • Arslan, F, (2016). Üniversite öğrencilerinin şehirle kurduğu ekonomik ve sosyal ilişkilerden memnuniyet analizi: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(4), 1103-1120.
  • Ceyhan, M., S. ve Güney, G. (2011). Bartın Üniversitesi’nin Bartın ilinin ekonomik gelişimine 20 yıllık projeksiyonda katkılarının değerlendirilmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 183-207.
  • Coşkun, R., Altunışık, R. ve Yıldırım, E. (2017). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri spss uygulamalı. Sakarya Yayıncılık, Güncellenmiş 9. Baskı, Sakarya.
  • Çatalbaş, N., (2007). Üniversite-yerel ekonomi ilişkisinde kutuplaşma teorisi iyi bir model olabilir mi?, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 3, 90-101.
  • Dalğar, H., Tunç, H. ve Kaya, M. (2009). Bölgesel kalkınmada yükseköğretim kurumlarının rolü ve Bucak örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 39-50.
  • Demireli, C. ve Taşkın, E. (2013). Üniversite öğrencilerinin bulundukları şehre ekonomik katkıları: Kütahya İl Merkezi örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 37, 321-328.
  • Dikmen, L. (2018). Üniversitelerin kentlerin sosyal, kültürel ve ekonomik değişimine sağladığı katkı: Konya Selçuk Üniversitesi örneği.Master's thesis, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Goddard, J. B. ve Vallance, P. (2013). The university and the city. Routledge.
  • Görkemli, H. N. (2009). Selçuk Üniversitesinin Konya kent ekonomisine etkileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 169-186.
  • Görkemli, H. N. ve Solmaz, B. (2012). Bilim merkezlerinin kent markalaşmasındaki rolü ve Konya örneği. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 34, 98-109.
  • Gül, K. ve Gül, G. (2012). Yerel halkın üniversite ve üniversite öğrencilerine bakış açısı: Balıkesir örneği. Mevzuat Dergisi, 14(172).
  • Gültekin, N., Çelik, A. ve Nas, Z. (2008). Üniversitelerin kuruldukları kente katkıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (24), 264-269.
  • Gümüş, N., Ertürk, E. ve Şen, Ş. (2015). Kastamonu halkının Kastamonu Üniversitesi’ne yönelik algılarının incelenmesi üzerine bir araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 293- 312.
  • Gümüş, N. ve Ekiz, N. (2017). Üniversite öğrencilerinin tüketim harcamalarının şehir ekonomisine katkısının belirlenmesi: Kastamonu ilinde bir araştırma. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(3), 99-116.
  • Halterbeck, M., Battiston A. ve Conlon, G. (2018). The economic and social impact of Cardiff University. London: London Economics.
  • Işık, Ş. (2008). Türkiye’de üniversitelerin kentleşme üzerine etkileri, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(3) 159-181.
  • İri, R. (2019). Şehir pazarlaması çerçevesinde marka bir şehir olabilme sürecinde Niğde’nin incelenmesi, 11. Uluslararası Güncel Araştırmalarla Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya– Turkey - 28/29/30 Ekim 2019. 301-318.
  • İri, R. (2020). Şehir pazarlaması kapsamında şehirlerin tercih edilebilirliğinde üniversite öğrenci mutluluğu ve memnuniyetinin önemi ve araştırılması: Niğde Ömer halisdemir üniversitesi örneği, Asya Studies, 4(12), 301- 318.
  • Kaya, G. (2014). Adıyaman üniversitesi’nin kentsel mekân ve sosyal çevre üzerindeki etkisi: Altınşehir Mahallesi’ndeki haneler ve işletmeler üzerine bir inceleme. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16, 231-260.
  • Kaya, F. ve Marangoz, M. (2014). Determinants of commercial ıdenty of cıty brands, Journal of Management, Marketing and Logistics, 1(1), 37-47.
  • Korkut, G. (2011). Üniversite yerleşkelerinin kentsel mekan kurgularının biçimlenmesinde kentin etkisi .Doktoa Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Kotosz, B. (2013). The local economic impact of higher education institutions in Hungaryın. K.J. Khavand (Ed), Intellectual Capital Management: Global Perspectives on Higher Education, Science and Technology içinde(s. 45-60). Iran: IICM.
  • Lester, R. (2005). Universities, innovation, and the competitiveness of local economies. A summary Report from the Local Innovation Systems Project: Phase I. Massachusetts Institute of Technology, Industrial Performance Center, Working Paper Series.
  • Mavruk, C., Tekinarslan, A., İ., Gürün, M. ve Ayiş-Akkurt, A. (2014). Local economic impact of Nigde University: An estimation undertrue inflation effect. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 7(2), 17-37.
  • Nakiboğlu, A. (2017). Niğde’de yaşayan vatandaşların Ömer Halisdemir üniversitesi’ne bakış açısı ve beklentileri üzerine bir araştırma. Electronic Turkish Studies, 12(6), 577-602. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11554
  • Onsekiz, D. (2018). Üniversitelerin anadolu kentlerine etkileri: bir literatür taraması. Journal of International Social Research, 11(55), 400-404.
  • Özdem, G. ve Sarı, E. (2008). Yükseköğretimde yeni bakış açılarıyla birlikte yeni kurulan üniversitelerden beklenen işlevler :Giresun Üniversitesi örneği. Üniversite ve Toplum, 8(1), 1-15.
  • Öztürk, S., Torun, İ. ve Özkök, Y. (2011). Anadolu’da kurulan üniversitelerin illerin sosyo-ekonomik yapılarına katkıları/contributions of universities established in Anatolia to the socio-economic structure of the cities. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 145-158.
  • Razek, N., ve Coyner, S. C. (2013). Cultural impacts on Saudi students at a mid-western American university. Academy of Educational Leadership Journal, 17(1), 103-118.
  • Saatcı, G., Avcıkurt, C. ve Demirbulat, Ö. G. (2015). Yerel halkın üniversiteye bakış açısı: Harmancık meslek yüksekokulu örneği. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, 47, 126-140.
  • Sağır, A. ve İnci, Ü. H. (2013) Karabük’te üniversite algısı: Karabük üniversitesi örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(2), 49-81.
  • Saklı, A. R. (2017). Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi öğrenci ve akademisyenleri ile Rize halkının karşılıklı algı ve beklentileri. Ankara:Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Yayınları:22
  • Şankır, H. ve Demir Gürdal, A. (2013). Bülent Ecevit Üniversitesi’nin Zonguldak’a etkileri ve şehrin üniversite algısı. Ankara: Orient Yayıncılık.
  • Sankır, H. ve Demir Gürdal, A. (2014). Bülent Ecevit Üniversitesi’nin Zonguldak’a etkileri ve kentin üniversite algısı. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 4(2), 90-98.
  • Sankır, H. ve Sankır, Ş. (2017). Toplumsal değişim açısından üniversite-kent etkileşimi ve Algısı: Bülent Ecevit üniversitesi örneği. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 7(3).
  • Songur, L. ve Turan, A. (2016). Üniversitelerin sosyo-ekonomik dönüşüme etkisi ve Şereflikoçhisar halkının üniversiteye bakışı. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, 58, 432-455.
  • Sürmeli, F. (2008), Anadolu üniversitesinin Eskişehir’e etkileri ve şehrin üniversiteyi algılayışı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Taşçı, D., Gökalp, E., Genç Kumtepe, E., Kumtepe, A. T. ve Toprak, E. (2011). Kentin üniversite algısı: Anadolu üniversitesi ve Eskişehir örneği. Amme İdaresi Dergisi, 44 (2), 131-146.
  • Torun, İ. (2005). Yöre halkının üniversiteye bakışı ve beklentileri: Niğde Üniversitesi örneği. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(9), 156-177.
  • Torun, İ., Öztürk, S. ve Gelibolu, L. (2009). Yöre halkının üniversiteye bakışı ve beklentileri: Kars Kafkas Üniversitesi örneği. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(21), 169-189.
  • Uygun, M., Mete, S., Kara, F. Z. ve Bağcı, H. (2016). Üniversitenin kente olan ekonomik, sosyo-kültürel ve çevresel etkilerine yönelik yerel halk algısı. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(4), 66-85.
  • Yayar, R. ve Demir, D. (2013). Gaziosmanpaşa Üniversitesinin Tokat ili ekonomisine etkisi. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 5(8), 106-122.
  • Yılmaz, C. (2011). Anadolu kentlerinin öğrencileşmesi: Başka bir kentleşme deneyimi. Sosyoloji Dergisi, 25, 1-17.
  • Yılmaz, M., K. ve Kaynak, S. (2012). Sosyo-ekonomik dönüşüm sürecinde üniversitelerin rolü ve yöre halkının üniversite’den beklentileri ile ilgili bir uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(4), 55-73.
  • YÖK, (2007). Türkiye’nin Yükseköğretim Stratejisi. 20.05.2020 tarihinden http://www.yok.gov.tr/content/view/557/238/ adresinden erişildi.
  • Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi bölüm ve öğrenci sayısını artıracak (2019). Habertürk. 03.05.2019 tarihinde https://www.haberturk.com/nigde-haberleri/62381062-nigde-omer-halisdemir-universitesi- bolum-ve-ogrenci-sayisini-artiracak adresinden erişildi.
  • Niğde Valiliği, (2019). Üniversite: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi 15.05.2019 tarihinde http://www.nigde.gov.tr/universite adresinden erişildi.
  • Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi. (2019). Genel Bilgi. 25.04.2019 tarihinde http://www.ohu.edu.tr/akts/sayfa/genel-bilgi adresinden erişildi.
  • Niğde. (2019). Wikipedia. 12.05.2019 tarihinde https://tr.wikipedia.org/wiki/Ni%C4%9Fde_(il) adresinden erişildi.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Yöneylem
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ruhan İri 0000-0002-5981-9673

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Kabul Tarihi 11 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 16 Sayı: Eğitim ve Toplum Özel sayısı

Kaynak Göster

APA İri, R. (2020). Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nin Şehir ve Yöresine Olan Ekonomik, Sosyo-Kültürel ve Çevresel Etkisine Yönelik Yerel Halkın Algılarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. OPUS International Journal of Society Researches, 16(Eğitim ve Toplum Özel sayısı), 6014-6046. https://doi.org/10.26466/opus.751563